Artikelen boordevol tips

Wij delen continu onze ervaringen en tips om je te inspireren.
anti stress muziek

Welke muziek helpt tegen stress? Top 10 anti stress muziek (volgens de wetenschap!)

We hebben eindelijk antwoord op de vraag ‘welke muziek helpt tegen stress?’. Volgens de wetenschap zijn het deze 10 specifieke nummers. We vertellen je welke het zijn, waarom dat zo is én maakten er een Spotify-playlist van. Zo kun jij – op kantoor of thuis – luisteren naar de beste anti stress muziek.

Lees verder
Groepsapp

Groepsapp: verlaten, vinkjes en slimme tips

Ping-ping-ping! Daar komt weer een lading groeps-appjes binnen. Waar is dat ene berichtje gebleven? En hoe zit het nou met ‘de blauwe vinkjes’ in een groepsapp?! Kortom: hoe werkt een Whatsapp-groep wél en niet?! Gebruik deze slimme tips om die groepschat nu eindelijk eens goed voor elkaar te krijgen. (Check ook de 10 meest gestelde WhatsApp vragen!)

Lees verder

Optimistisch zijn knoeit met je planning. 2 timemanagement tips voor realistisch plannen:

Optimisme is een eigenschap die we maar wat graag bezitten. Wanneer je het glas namelijk als halfvol beschouwt, sta je stabieler in je leven. Toch heeft optimistisch zijn ook een keerzijde. Tenminste, wanneer het op het managen van je tijd aankomt. Zó maak je een planning die wél uitkomt (2 tips van een Nobelprijswinnaar):

Lees verder
aanslag knop met windows teken

Hoe gebruik je Microsoft To Do? Inrichten in 5 eenvoudige stappen

Hoe kun je jouw taken, projecten en aandachtspunten organiseren wanneer je met Office 365 Online? Dat blijkt reuze simpel. Office 365 Online functioneert namelijk als een prima timemanagementsysteem. Het biedt een plek voor al jouw grote projecten, je kunt er je belangrijke afspraken in kwijt én het maakt al jouw taken overzichtelijk. Maar hoe richt je het in? Dat vertelt […]

Lees verder
vrouw met bril hand naar voren

Grenzen aangeven bij te hoge werkdruk – in 5 stappen lukt het jou!

Of je misschien een uur langer kunt doorgaan? Of je nog even die rotklus kunt oppakken? Of er een project bij kunt doen terwijl je al omkomt in het werk? Je denkt maar één ding: NEE! Maar daadwerkelijk je grenzen aangeven is een stuk lastiger dan aanvoelen dat het te veel is. Tijd om daar wat aan te veranderen! Ontdek […]

Lees verder
vrouw met handen in haar hoofd voor laptop

Faalangst op het werk, zo kom je er voorgoed van af! (5 effectieve tips)

Je hebt je presentatie tot in den treure voorbereid. Het hele verhaal kun je zo uit je hoofd opdreunen en thuis komt het er vlekkeloos uit. Maar als je dan voor je team staat op de werkvloer, dan klap je compleet dicht. Faalangst. Geen zorgen: ook Oprah Winfrey en Albert Einstein hadden er last van. Er is dus hoop: je […]

Lees verder
vrouw zittend in yoga positie op matras voor spiegel

Leven in het nu: 10 mindfulness tips om in het moment te zijn

Hoe kun je in het nu leven wanneer je constant overvraagd wordt en piekergedachten je hoofd vullen? Maak kennis met mindfulness! Door bewust te handelen en actief stil te staan bij je acties leer je in het hier en nu leven. Dat voelt niet alleen goed, het verlicht ook een hoop stress. 10 ‘leven in het nu’-oefeningen:

Lees verder
hand met pen en to do lijst

Vergeetachtige collega’s? ‘Wachten op’-lijst voorkomt frustratie

Je hebt bewust een aantal uur vrijgehouden om dat plan uit te werken, blijkt dat je de benodigde input niet hebt ontvangen — … en je had je collega John er nog wel zo naar gevraagd! Ontzettend vervelend, want zo kun jij niet verder. Erger nog: jij moet er weer eerst achteraan en kunt nu niet verder ! Hoe voorkom […]

Lees verder
Aantekeningen maken

Hoe aantekeningen maken? Ontdek de Cornell methode (en onze andere tips)

Of je nu een kenniswerker bent die vooral tijdens meetings aantekeningen maakt of een student in de schoolbanken, iedereen heeft baat bij deze ene noteertechniek. En wil je er zeker van zijn dat je de stof over een aantal maanden nog steeds kunt oprakelen? Vul de techniek dan aan met deze notitie-tips! 

Lees verder
omgaan met kritiek

Leren omgaan met kritiek: 7 stappen voorkomen een emotionele reactie

We vinden het maar wat vervelend: kritiek, zeker wanneer het om ons werk gaat. Een collega hoeft maar iets op te merken over onze productiviteit en we schieten in de verdediging. Of dat een goede reactie is? Niet wanneer je van kritiek een leerkans wilt maken! Daarvoor moet je beter leren omgaan met kritiek, deze 7 stappen helpen daarbij.

Lees verder

Schokkend: 29 procent Nederlanders werkt het liefst zonder collega’s

Maar liefst drie op de tien Nederlanders werken liever niet met collega’s in de buurt. Dit blijkt uit onderzoek van Tijdwinst.com onder 1.029 Nederlanders werkzaam in loondienst, uitgevoerd door Panelwizard. De behoefte aan privacy komt mogelijk door een gebrek aan concentratie, want 33 procent van de respondenten vindt dat collega’s hen te veel afleiden onder werktijd.

Lees verder
4 daagse werkweek

Hoe je een 4 daagse werkweek laat slagen: 4 tips voor een kortere werkweek

Wie lijkt het niet heerlijk om één extra vrije dag in de week te hebben, zonder daarbij in te leveren op salaris? Het Belgische bedrijf Bossdata probeerde het; een vierdaagse werkweek. Ik las hun ervaring op Frankwatching en als auteur van het boek ‘Elke Dag om 15.00 Uur Klaar’ was ik natuurlijk direct geïnteresseerd. Ik besloot hen in een interview […]

Lees verder
afleiden

Telkens laten afleiden door smartphone zorgt voor ADHD?!

Ping, bliep, tril. Opnieuw laat je werk uit handen vallen zodat je kunt checken wie jou een appje heeft gestuurd. Niet veel later doe je hetzelfde, ditmaal vanwege een e-mail. Typisch gedrag dat volgens deze psycholoog overeenkomt met de concentratiestoornis ADHD. Aan de Ritalin dan maar? Nee hoor, afkicken:

Lees verder
beter-samenwerken

Beter samenwerken begint bij feedback durven geven (én ontvangen) — 2 tips

Bij productiviteit komt ook een stukje communiceren kijken; je collega’s aanspreken op dingen die goed gaan en zaken die beter kunnen, bijvoorbeeld. Dat vergt dat je op een tactische manier feedback kunt geven én kunt ontvangen. Daarvoor zul je jouw ego opzij moeten zetten én je oerreactie moeten temmen. Dat doe je zo:

Lees verder
COMMUNICATIEVE VAARDIGHEDEN

4 leiderschapsstijlen — zo kies je als manager de juiste

Zoveel teamleden, zoveel manieren van leidinggeven. De één vindt het lastig om voldoende motivatie op te brengen, de ander wil wel heel graag maar weet niet goed hoe. Aan jou als leidinggevende om elke situatie apart in te schatten en te bepalen wat iedereen nodig heeft. De 4 leiderschapsstijlen van Paul Hersey en Ken Blanchard helpen jou hierbij — Alleen, […]

Lees verder
Beste opleider

Beste opleider

6 maal verkozen tot “Beste opleider van Nederland”.

Landelijke dekking

Landelijke dekking

Trainingen op diverse locaties in Nederland en België.

100% Tevredenheid

100% Tevredenheid

Garantie: als je het beloofde resultaat niet behaalt, is dit ons risico.

Score: 
9,4

Score: 9,4

In het afgelopen jaar en meer dan 6.000 beoordelingen

+
25 jaar ervaring

+ 25 jaar ervaring

Met onze ruim 25 jaar ervaring zijn wij dé specialisten