Steeds meer organisaties maken gebruik van Microsoft Planner, Microsoft To Do en Microsoft Tasks. Fantastisch natuurlijk, toch kan het gebruik van drie verschillende tools voor verwarring en een gebrek aan overzicht zorgen. In deze korte video legt onze trainer Patrick uit hoe je alles op een slimme manier aan elkaar koppelt, voor maximaal overzicht!
Je ontvangt en verwerk je e-mail in Microsoft Outlook. Al jouw taken leg je daarnaast vast in Microsoft To Do. En projecten? Die beheren jullie in Microsoft Planner. Kortom: Bill Gates is trots op jullie.
Nu is het fantastisch dat jij en je team alles zo goed organiseren; je ziet wat ieders verantwoordelijkheden zijn, maar ook je eigen taken leg je overzichtelijk vast. Het probleem is alleen wanneer je met al die tools werkt, je snel het overzicht verliest. Hierdoor zie je taken en deadlines misschien over het hoofd.
Vandaar dat het belangrijk is dat je slimmer leert organiseren; leg de taken uit Planner en To Do op één plek vast. In onderstaande korte video vertelt Patrick hoe je dat doet.
Eerst nog even het verschil tussen die drie:
Wat is Microsoft Planner?
Microsoft planner is een team gebaseerde project management tool. Handig voor het maken en bijhouden van Kanban-borden, een mini scrum uit te voeren of projectmatig te werken.
Wat is Microsoft To Do?
Een takenlijst waarop je al jouw taken, herinneringen en verantwoordelijkheden vastlegt. Een korte termijn, alledaagse takenlijst die ideaal is voor het bijhouden van persoonlijke klussen.
Wat is Microsoft Outlook?
Een plek om je mail te organiseren en te verwerken, je agenda te delen, vergaderingen te plannen of bestanden te delen.
Nu je de functie van de drie programma’s kent, is het handig wanneer je weet hoe je deze aan elkaar koppelt.
Kortom
Steeds meer organisaties maken gebruik van Microsoft Planner, Microsoft To Do en Microsoft Planner. Het gebruik van drie kan voor verwarring en een gebrek aan overzicht zorgen. Gelukkig weet je nu hoe je alles aan elkaar koppelt!
Meer Microsoft-artikelen?
- Handleiding: Microsoft Teams breakout rooms (waarom en hoe het werkt)
- Red je hachje. Kun je een verzonden mail terughalen? Ja!
- Out of office: dé uitgebreide handleiding (mét voorbeelden)
- De voor- en nadelen van 6 bekende online meeting tools
- Bill Gates’ werkgeheim onthuld…
Dagelijks zulke tips en handige inzichten?
Volg ons dan op Instagram. Daar krijg je niet alleen handvatten op het gebied van slimmer communiceren, je ontvangt ook de slimme tips waarmee je jouw productiviteit een boost geeft. De laatste artikelen netjes en overzichtelijk in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor de wekelijkse nieuwsbrief.
Wie zijn wij?
Tijdwinst.com is een trainingsbureau dat zich specialiseert in slimmer (samen)werken. We bieden door het hele land diverse (online) trainingen aan, variërend van time management, assertiviteit, gesprekstechnieken tot aan snellezen. Nieuwsgierig? Neem dan zeker eens een kijkje op onze website of blogs, en schrijf je in voor één van onze (digitale) trainingen.
- 1-daagse training Time Management | Blog
- 1-daagse training Assertiviteit | Blog
- 1-daagse training Gesprekstechnieken | Blog
- 1-daagse training Feedback Geven | Blog
- 1-daagse training Snellezen, Mindmapping en Geheugentechnieken | Blog
- 1-daagse training Effectief Thuiswerken voor Teams | Blog