Benieuwd naar hoe je jouw werkdag kan transformeren tot een gestroomlijnde en productieve ervaring? Leer efficiënt werken dankzij onze tips en inzichten. Leer slimme keuzes te maken, bewust met je tijd om te gaan en ontdek waarom efficiënt werken meer is dan alleen taken afvinken. Spoiler: het levert je een werkdag op waarin je bewust jouw taken beheert, doelen haalt én aan het eind vol tevredenheid terugkijkt op wat je hebt bereikt.

Wat komt aan bod?

Wat is efficiënt werken? 

Wat houdt efficiëntie in? Laten we allereerst kijken naar de efficiënt werken betekenis:

Efficiënt werken betekent dat je taken snel en goed doet, zonder verspilling van tijd, energie of middelen. Het gaat erom slimme manieren te vinden om dingen te doen, zodat je meer gedaan krijgt in minder tijd, en met zo min mogelijk moeite. Dat levert tijdwinst op.

En nee, dit betekent niet gelijk extra tandjes bijzetten, je agenda volproppen, of om 7 uur ’s ochtends aan je bureau zitten. Nee, het draait om het slim gebruiken van de uren die je hebt.

Efficiënt werken betekent namelijk bewust kiezen waar je tijd aan besteedt en hoe je dingen efficiënter aanpakt. Laat perfectionisme varen, verdeel je werk anders over de dag, zeg vaker ‘nee’, stel prioriteiten. Zo kun je veel bereiken op een dag en toch om vijf uur met een voldaan gevoel de deur achter je dichttrekken.

Wat vraagt dat van jou?

  • Stel prioriteiten en bepaal bewust waar je aandacht naartoe gaat.
  • Plan je werk doordacht.
  • Optimaliseer je focus en productiviteit.
  • Vermijd afleiding.
  • Verspil zo min mogelijk tijd.
  • Werk efficiënt samen en leer van elkaar.

Groep mensen die samen aan een schema werken

Waarom efficiënt werken belangrijk is

Heel simpel: we hebben allemaal veel te doen en hebben maar beperkte tijd. Slimmer werken helpt je deze tijd bewust te besteden, én daarnaast heeft het nog andere voordelen:

  • Lever kwalitatief beter werk, op tijd.
  • Wees productiever zonder jezelf te overwerken.
  • Ervaar meer rust en minder stress.
  • Verminder uitstelgedrag en ga gemotiveerder aan de slag.
  • Krijg meer overzicht over je dag, projecten en afspraken.
  • Leef bewuster en maak doelgerichte keuzes.
  • Bereik een betere werk/privé-balans.
  • Behoud controle, loop niet achter de feiten aan.

Kortom, slim werken is een slimme keuze met voordelen voor jou, je werk, collega’s én je thuisfront.

Meer hierover weten? In deze aflevering van de Tijdwinst Podcast ga ik, Björn Deusings, en Inge Nysten dieper in op efficiënt werken. We verkennen waarom flexibiliteit en realistisch zijn essentieel zijn in het behalen van optimale resultaten én onthullen exclusieve tips en technieken die je kunnen helpen om een realistische planning te maken die aansluit bij jouw werkgewoonten en doelen.

Hoe efficiënt werken? Onze beste time management tips

Hoe kun je efficiënter werken? Well, het begint met kleine aanpassingen: bepaalde taken in de ochtend, belangrijke projecten op momenten van scherpe focus, geconcentreerd computerwerk tijdens jouw productiefste momenten – en nog veel meer. Ontdek al onze efficient werken tips hieronder:

1. Maak gebruik van jouw piekmomenten

Efficiënter werken begint allemaal met het begrijpen van jouw eigen ritme. Wanneer ben je het meest productief en wanneer niet? Ben je een vroege vogel die om zes uur fris uit bed stapt en om zeven uur ’s ochtends topprestaties levert? Of ben je juist rond vier uur ’s middags op je best? Leer jezelf kennen om meer uit je werktijd te halen!

Efficiënt werken voorbeeld

  • Begin de dag met lichte taken als je ’s ochtends rustig moet opstarten.
  • Plan belangrijke projecten op momenten dat je nog voldoende focus hebt.
  • Reserveer minder scherpe tijden voor informele afspraken en meetings .
  • Blokkeer tijd voor geconcentreerd computerwerk op je productiefste momenten, bijvoorbeeld in de ochtend.
  • Leeswerk? Liever niet tijdens die middagdip…

Ontdek je optimale ritme en pas zo nodig je werktijden aan voor maximale productiviteit. Flexibel zijn op basis van je eigen energiepeil kan een wereld van verschil maken.

2. Laat je mailbox met rust

Herken je dat je gedurende de dag vaak in je mailbox duikt? Je opent e-mails, laat ze liggen en besluit later te antwoorden, om ze vervolgens opnieuw te lezen en te beantwoorden. Niet echt efficiënt, toch? Probeer daarom eens de OHIO-methode: ‘Only Handle It Once‘. 

Plan specifieke tijden om je e-mail te checken en handel elke e-mail meteen af. Zo voorkom je dubbel werk en blijven e-mails niet onnodig in je hoofd rondspoken. Efficiënter werken met een lege inbox!

mailbox opschonen

3. Laat je niet afleiden door meldingen en notificaties

Hoe word ik sneller in mijn werk? Hecht waarde aan je focus.  Voorkom fouten en een horendol hoofd door jezelf te bevrijden van stoorzenders. Denk aan al die notificaties! Hoe vaak word jij niet afgeleid door e-mails, telefoontjes, pushmeldingen, nieuwsberichten en andere zaken die jouw “onmiddellijke” aandacht niet verdienen? Op een gemiddelde werkdag wemelt het van pop-ups en berichten die niet direct jouw focus verdienen.

Zet zulke dingen uit.

Je collega hoeft niet meteen te weten wat je van zijn rapportage vindt. Het feit dat een andere collega zoekt naar e-mail x betekent niet dat je direct in de mappen moet duiken. En wat te denken van nieuwsberichten, appjes, of de vraag van je partner over het avondeten? Dat kan allemaal best even wachten.

Dus, schakel je notificaties uit. Echt allemaal!

  • Controleer je inbox op vaste tijden zonder pop-ups van Outlook of Gmail.
  • Zet notificaties voor sociale media uit.
  • Dempt whatsApp-chats, zoals die overactieve familie-app. Bepaal zelf wanneer je de berichten ziet binnenkomen.
  • Schakel overbodige notificaties, zoals die van NOS, supermarktapps en leuke kortingsacties, uit op je telefoon.
  • Houd een week lang bij welke notificaties of pushberichten je ontvangt en bepaal dan kritisch welke echt nodig zijn en welke je kunt uitschakelen.

4. Reageer niet direct op ingevingen

Notificaties zijn niet de enige afleiding; interne prikkels zoals gedachten kunnen ook je focus verstoren. Terwijl je je probeert te concentreren, denk je ineens aan die film die je wilt zien, krijg je een briljante slogan-ingave, of herinner je je plotseling dat je Jacob nog moet mailen.

Wat te doen in deze situaties:

  1. Laat alles vallen en duik meteen in die film, stuur een mail naar Jacob, of deel je geniale slogan met je collega?
  2. Schrijf de gedachten op en ga verder met waar je mee bezig was?

Het zal je niet verbazen welke methode beter is voor slimmer werken: de tweede. Noteer je gedachten ergens, zodat je ze niet vergeet, maar ga wel door met je werk.

Braintoss is hiervoor een geweldige app. Deze notitie-app heb je altijd bij de hand op je telefoon. Schiet jou iets te binnen, dan leg je het snel en eenvoudig vast. Braintoss verstuurt het vervolgens naar je mailbox zodat jij – op een later moment – iets met de ingeving kunt doen!

 

5. Laat je niet onderbreken door “spoedjes” van anderen

Een paar uur ongestoord werken klinkt als een verademing, maar sommige berichten vereisen toch echt jouw directe aandacht. Als jullie website uit de lucht is en jij bent hier eindverantwoordelijk voor, dan is het handig als jij bereikbaar bent en niet in je zenbubbel blijft hangen.

Daarentegen wil je niet jouw werkzaamheden moeten onderbreken omdat jouw collega telkens aan je bureau staat moet “dringende” vragen (“Heb je voor de lunch liever kip- of een zalmbroodje?”). Zo maak je alleen maar fouten, krijg je niets gedaan en daarnaast is het ronduit frustrerend.

Hoe ga je hiermee om?

Maak afspraken met collega’s over wanneer iets echt dringend is. Dus niet wanneer iets “dringend” is. Bespreek ook hoe jullie in urgente situaties communiceren. Bel je elkaar? Stuur je een sms? Zo weet je bijvoorbeeld: “Als Susanne mij onaangekondigd belt, is er echt iets aan de hand en moet ik opnemen.

In al die andere gevallen? “Stoor me niet, zet het op de mail of op je bespreeklijst, dan kom ik later bij je terug. Dag Susanne.”

Bereik meer in minder tijd! Ontdek Tijdwinst

Wil jij jouw productiviteit naar een hoger niveau tillen en meer gedaan krijgen in minder tijd? Volg ons op social media en ontdek een schat aan handige tips en inzichten over time management en persoonlijke effectiviteit! 

🐿️ Tijdwinst op social media

Waar vind je Tijdwinst? Volg ons op Instagram, LinkedIn, Facebook, Pinterest, X en Threads voor dagelijkse updates en inspiratie. Onze platforms helpen jou op weg naar een georganiseerder, krachtiger en productiever leven!

🎙️Tijdwinst podcast

Luister ook naar de Tijdwinst Podcast – dé podcast voor slimmer werken, persoonlijke effectiviteit en timemanagement! Hier ga ik in gesprek met boeiende gasten die expert zijn op het gebied van efficiënt werken. Samen duiken we in waardevolle inzichten, delen we praktische tips en bespreken we de nieuwste ontwikkelingen in de wereld van time management.

📬 Tijdwinst nieuwsbrief

Mis ook onze wekelijkse Tijdwinst nieuwsbrief niet! Boordevol inspiratie dankzij de laatste artikelen, praktische adviezen en slimme trucs om jou te helpen excelleren in je werk en privéleven.

🎥 Tijdwinst Youtube-kanaal

En vergeet ook ons Youtube-kanaal niet! Elke week delen we daar waardevolle inzichten, praktische tips en boeiende content over time management en persoonlijke effectiviteit. Of je nu op zoek bent naar manieren om je werkdag te optimaliseren, efficiënter te werken of simpelweg meer balans te vinden, hier ben je aan het juiste adres!

📘 Tijdwinst boek ‘Elke Dag om 15.00 Klaar’

En als kers op de taart, raden we je aan om Björn Deusings’ boek ‘Elke Dag om 15.00 Klaar‘ te lezen. Ontdek de geheimen van effectief time management, efficiënt werken en het bereiken van een stressvrij werkleven.

Bereik meer in minder tijd!

6. Bundel je taken voor meer efficiëntie

Heb je diverse soorten taken die regelmatig terugkeren? Overweeg dan om je taken te bundelen, ook wel bekend als “batchen”. Dit betekent dat je vergelijkbare taken achter elkaar uitvoert.

Bijvoorbeeld:

  • Als ondernemer kun je ervoor kiezen om al je facturen één keer per week te versturen, in plaats van drie keer per week.
  • Plan bijvoorbeeld twee interviews na elkaar in, in plaats van verspreid over de week.
  • Werk aan offertes gedurende een specifieke ochtend in plaats van deze taak over de week te verspreiden.

Op deze manier behoud je de flow en voorkom je voortdurend schakelen tussen verschillende taken.

7. Werk vanuit een timemanagementsysteem

Een veelvoorkomende fout is dat mensen mentaal jongleren met alle dingen die ze nog moeten doen. Je gebruikt je hoofd als een opslagplaats voor alles wat je wilt onthouden, maar dit is niet waar je hoofd voor bedoeld is. Ontlast je hoofd door taken direct op te schrijven in je timemanagementsysteem.

Een goed timemanagementsysteem omvat een agenda (voor afspraken en grote projecten) en een realistische takenlijst met concrete taken die je vandaag oppakt.

Belangrijke punten hierbij zijn:

  • Maak je taken concreet, zoals “hoofdstuk 3 voor pdf over slimmer werken schrijven”, niet vaag zoals “werken aan pdf over slimmer werken”.
  • Noteer taken zodra ze binnenkomen en plaats ze direct in je takenlijst of agenda.
  • Beheer één centrale takenlijst om te voorkomen dat notities overal verspreid raken.
  • Zorg voor een realistische takenlijst; schat in hoeveel tijd taken in beslag nemen en baseer daar je dagplanning op.
  • Reserveer minimaal 30-60 minuten per dag voor onverwachte zaken.

8. Werk met focusblokken voor optimale concentratie

De Pomodoro-techniek is een geweldige focusbooster! Stel een kookwekker (officieel een tomaatwekker, vandaar de naam Pomodoro, Italiaans voor ’tomaat’) in op 25 minuten. Werk ononderbroken aan dezelfde taak gedurende deze periode, gevolgd door 5 minuten pauze. We raden meestal blokken van 50 minuten aan, gevolgd door 10 minuten pauze. Hiermee bereik je meer dan in 25 minuten, en voor grotere taken is 25 minuten vaak te kort.

9. Verbeter je langdurige focus met meditatie

We hebben onlangs een podcast opgenomen met zen-meester Job Baart de la Faille over mediteren voor beginners. Geen zweverig gedoe, beloofd! En terwijl je toch op Spotify bent, bekijk ook onze andere afleveringen, boordevol eenvoudige tips voor slimmer werken.

 

Bericht van @tijdwinst
Bekijken op Threads

 

10. Werk met een ‘Wachten op’-lijst

Ben je bekend met deze slimme lijst? Het is een van onze favoriete tips. Als je namelijk samenwerkt met collega’s (wat bijna iedereen doet), wacht je vaak op werk dat anderen moeten aanleveren. Dit kan input, feedback, of essentiële informatie zijn. Hoe voorkom je dat je dingen vergeet of dat ze steeds in je gedachten rondspoken? Simpel: maak een ‘Wachten op’-lijst.

Op deze lijst noteer je zaken waarop je wacht van anderen. Het is raadzaam om ook herinneringen in je digitale agenda te zetten. Bijvoorbeeld, plan een reminder op woensdag om Joost te vragen naar zijn input als je nog niets hebt ontvangen. Zo ben je op tijd om alles op donderdag aan te leveren.

11. Wees nauwkeurig met tijdsinschattingen

De term ‘de wet van Parkinson’ klinkt misschien vreemd, maar deze “wet: stelt dat de tijd die je voor een taak inschat, bijna automatisch de tijd wordt die je minimaal nodig hebt. Als je bijvoorbeeld één uur plant voor een vergadering, is de kans groot dat het laatste kwartier zich vult met extra gespreksstof.

Wat kun je met dit inzicht? Het laat zien waarom het soms goed is om scherp te zijn op de tijd die je voor taken inplant. Plan bijvoorbeeld bewust niet te veel tijd in voor een vergadering, zodat jullie efficiënter door de agenda kunnen gaan. En reserveer niet 2 uur voor een taak die ook in 1,5 uur kan. Hiermee voorkom je dat je extra tijd gebruikt voor onnodige details.

12. Maak gebruik van tools voor efficiënter werken

Het kantoor is niet altijd de meest efficiënte werkplek. Voor taken die concentratie vereisen, is het soms handiger om vanuit je thuiswerkplek te werken. Werk je online? Dan is het slim om je computer uit te rusten met handige online tools voor efficiënter werken. Welke technologische hulpmiddelen zijn hierbij handig?

  • In ons artikel over online samenwerken vind je onze beste tips voor slimme samenwerking, zoals Trello, Asana of Monday, Google Drive of Office 365, Teams, Zoom, Google Meet en Slack. 
  • Bekijk ook onze handleiding voor Todoist, een app die we zelf al jaren met tevredenheid gebruiken voor realistische takenlijsten. 
  • Overweeg ook de tool Toggl, waarmee je je uren kunt bijhouden voor een beter inzicht in je tijdsbesteding tijdens een werkweek. Dit kan je helpen om efficiënter te werken.

13. Leer prioriteiten stellen met de Eisenhower-matrix

Prioriteiten stellen is een van dé principes van timemanagement om je minder te laten leiden door onbelangrijke zaken. Hoe pak je dit aan? De Eisenhower-matrix is een van de bekendste tools die je hierbij helpt. Voor elke taak beantwoord je twee vragen:

  • Is het dringend?
  • Is het belangrijk?

Deze vragen helpen je beslissen of je een taak oppakt, en zo ja, of dat onmiddellijk moet gebeuren of dat het ook later kan.

14. Neem een wekelijks momentje

We kennen allemaal het scenario: je neemt je voor om je werkdag zen te beginnen, je niet te laten leiden door gestreste collega’s en je eigen doordachte planning te volgen. Maar soms komen er toch onverwachte zaken tussendoor of verdwijnt je zen-voornemen ergens voor de lunchpauze.

Hoe voorkom je dat je afdwaalt van je efficienter-werken-voornemens? Introduceer een wekelijkse reflectie. Reserveer wekelijks een moment (bijvoorbeeld op vrijdagmiddag of maandagochtend) om terug te kijken op de week. Wat ging goed? Wat kon beter? Heb je je tijd efficiënt gebruikt of kwam je tijd tekort? Waar zijn er fouten opgetreden? Werkt je timemanagement-systeem voor jou, of moet je wellicht aanpassingen maken?

Deze reflectie helpt je om je doelen helder te houden en scherp te blijven op je tijdsbesteding. Zo kun je slimmer werken, want efficiënt en effectief werken is geen eenmalige gebeurtenis. Het is een voortdurend proces. Hoe scherper je erop blijft, hoe beter de resultaten!

Kortom, hoe efficiënt werken: tips and tricks

Efficiënt leren werken? Het draait allemaal om slimme keuzes maken en bewust omgaan met je tijd. Laat perfectionisme los, verdeel je werk op een slimme manier en zeg vaker ‘nee’. Door prioriteiten te stellen en bewust te plannen, kun je namelijk meer bereiken zonder jezelf te overwerken.

Wat het je oplevert? Lever kwalitatief beter werk, wees productiever zonder stress, ervaar meer rust en verminder uitstelgedrag! Het stelt je daarnaast in staat om meer controle te behouden over je dag, projecten en afspraken, en om bewustere keuzes te maken. Met efficiënt werken bereik je dus niet alleen een betere werk-privébalans, maar trek je ook om vijf uur met een voldaan gevoel de deur achter je dicht.

Dus, tips efficiënt werken?

  • Stel prioriteiten
  • Plan doordacht
  • Optimaliseer je focus
  • Vermijd afleiding
  • Werk efficiënt samen 
  • Leer van elkaar. 

Efficiënt werken is niet alleen een slimme keuze, maar het opent de deur naar een werkdag waarin je bewust je dagen beheert, doelen haalt en met tevredenheid terugkijkt op wat je hebt bereikt. 

Meer ontdekken over efficiënt werken

Vond je dit een leuk artikel en wil je meer weten over efficiënt werken en time management? Check dan ook eens deze artikelen:

Mensen vroegen ook | Veelgestelde vragen over efficiënt werken tips

  • Wat is het verschil tussen efficiënt en effectief werken?

    Efficiënt werken betekent dat je taken met zo min mogelijk verspilling van tijd en middelen uitvoert. Het gaat om het maximaliseren van output met minimale inspanning. Effectief werken daarentegen betekent het behalen van de gewenste resultaten. Het gaat om het bereiken van je doelen, ongeacht de hoeveelheid tijd of middelen die je gebruikt.

  • Efficiënt synoniem?

    Een synoniem voor “efficiënt” is “doeltreffend”. Beide termen verwijzen naar de mate waarin een taak of proces effectief wordt uitgevoerd met minimale verspilling van middelen.

  • Hoe kan ik mijn tijd beter beheren?

    Om je tijd beter te beheren, is het handig om een dagelijkse planning te maken. Maak een lijst van taken die je moet doen en prioriteer ze. Probeer realistische doelen te stellen en plan ook momenten voor ontspanning. Het is belangrijk om flexibel te zijn, maar een planning helpt je om gerichter te werken.

  • Welke tools en apps zijn het meest effectief voor productiviteit?

    Er zijn handige tools zoals Trello, Todoist en Notion die je kunnen helpen bij het organiseren van taken. Voor tijdbeheer kun je apps zoals Pomodoro-timers proberen. Belangrijk is om de tools te kiezen die bij jouw stijl passen, en probeer niet te veel verschillende tools tegelijkertijd te gebruiken

  • Hoe kan ik mijn concentratie verbeteren?

    Concentratie verbeteren kan door afleidingen te verminderen. Zet meldingen op je telefoon uit tijdens het werken, creëer een opgeruimde werkplek en probeer taken in blokken te verdelen met korte pauzes. Het gebruik van oordopjes of rustgevende achtergrondmuziek kan ook helpen.

  • Wat zijn de beste strategieën voor takenplanning en -organisatie?

    Een effectieve strategie voor takenplanning is het gebruik van to-do lijsten en prioriteiten stellen. Gebruik kleurcodes of labels om dringende taken te onderscheiden. Plan moeilijkere taken op momenten dat je het meest productief bent en breek grote taken op in kleinere, behapbare stappen.

  • Hoe kan ik effectiever communiceren op het werk?

    Goede communicatie begint met actief luisteren. Stel duidelijke vragen en wees ook duidelijk in je eigen boodschap. Gebruik ook de juiste communicatiemiddelen, zoals e-mail voor formele zaken en chat voor snelle vragen. Wees respectvol en open voor feedback.

  • Zijn er methoden om efficiënter te vergaderen?

    Efficiënt vergaderen kan door vooraf een agenda op te stellen en alleen relevante deelnemers uit te nodigen. Houd de vergadering kort en to the point, moedig actieve deelname aan en volg na afloop op met duidelijke actiepunten. Overweeg ook alternatieven zoals korte stand-up meetings.

  • Hoe kan ik multitasking verminderen en mijn workflow optimaliseren?

    Multitasking verminderen doe je door je te focussen op één taak tegelijk. Prioriteer taken op basis van urgentie en belangrijkheid. Neem regelmatig korte pauzes om je energieniveau op peil te houden en vermijd overmatige taken op één dag.

  • Wat zijn goede gewoonten voor een gezonde werk-privébalans?

    Goede gewoonten voor een gezonde werk-privébalans zijn het stellen van grenzen. Zorg voor vaste werktijden en respecteer die. Neem regelmatig pauzes en plan quality time voor jezelf en je dierbaren. Leer ook ‘nee’ zeggen en vermijd overwerken.

  • Hoe kan ik stress verminderen en burn-out voorkomen?

    Stress verminderen kan door regelmatige ontspanningsoefeningen, zoals ademhalingsoefeningen of korte wandelingen. Neem voldoende rust en slaap en deel taken met anderen als het te veel wordt. Het is belangrijk om signalen van burn-out serieus te nemen en professionele hulp te overwegen.

  • Zijn er technieken om efficiënter te leren?

    Efficiënter leren doe je door actief te studeren. Maak samenvattingen, gebruik flashcards en leer in korte, gerichte sessies. Varieer je studiemethoden en zorg voor voldoende afwisseling om het leren interessant te houden. Neem regelmatig pauzes om de informatie beter te verwerken.

  • Wat zijn goede tips voor efficiënt thuis werken?

    1. Maak een duidelijke werkplek: creëer een georganiseerde en rustige werkplek om afleiding te minimaliseren.
    2. Stel duidelijke doelen: bepaal dagelijkse taken en doelen om gericht te blijven.
    3. Houd regelmatig pauzes: voorkom overbelasting en neem korte pauzes om op te laden.
    4. Communiceer effectief: houd contact met collega’s en communiceer duidelijk over je beschikbaarheid.
    5. Stel grenzen: zorg voor een balans tussen werk en privé door duidelijke werkuren te bepalen.
  • Hoe kan ik proactief problemen oplossen in plaats van reactief te zijn?

    Proactief problemen oplossen begint met anticiperen. Identificeer potentiële problemen voor ze zich voordoen en werk aan preventieve maatregelen. Wees alert op veranderingen en sta open voor feedback. Leer van eerdere situaties en pas je aan om toekomstige problemen te voorkomen.

  • Welke rol speelt zelfreflectie in efficiënt werken?

    Zelfreflectie is essentieel voor efficiënt werken. Neem regelmatig de tijd om je prestaties te evalueren, ontdek wat wel en niet goed werkt, en pas je aan. Stel doelen en evalueer je voortgang. Wees eerlijk tegen jezelf en leer van zowel successen als fouten om continu te verbeteren.

  • Hoe efficiënt werken in de zorg?

    • Prioriteiten stellen: identificeer urgente taken en focus op wat het meest cruciaal is voor de patiëntenzorg.
    • Gebruik technologie: maak gebruik van efficiënte zorgsystemen en digitale middelen om informatie te beheren.
    • Teamcommunicatie: houd regelmatig overleg met het zorgteam om taken te coördineren en informatie te delen.
    • Continue evaluatie: evalueer werkprocessen regelmatig en zoek naar mogelijkheden voor verbetering.
    • Zorg voor zelfzorg: onderschat niet het belang van voldoende rust en zelfzorg om optimale zorg te kunnen bieden.

Wie zijn wij? | Cursus Time Management

Tijdwinst.com is een trainingsbureau dat zich specialiseert in slimmer (samen)werken. We bieden door het hele land diverse (online) trainingen aan, variërend van timemanagement, assertiviteit, gesprekstechnieken tot aan snellezen. Nieuwsgierig? Neem dan zeker eens een kijkje op onze website of blogs, en schrijf je in voor één van onze (digitale) trainingen.

  1. 1-daagse training Time Management | Blog
  2. 1-daagse training Assertiviteit | Blog
  3. 1-daagse training Gesprekstechnieken | Blog
  4. 1-daagse training Feedback Geven | Blog
  5. 1-daagse training Snellezen, Mindmapping en Geheugentechnieken | Blog
  6. 1-daagse training Effectief Thuiswerken voor Teams | Blog